Søg job i Finansforbundet

Se ledige stillinger i Finansforbundet.

​​​​​Du er altid meget velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til HR i Finansforbundet på hrm@finansforbundet.dk.

Økonomimedarbejder

Én af vores kollegaer skal snart nyde sit velfortjente seniorliv. Derfor søger Finansforbundet en ny dygtig kollega til vores økonomiafdeling på 5 medarbejdere.

Udover at styre forbundets centrale økonomi, udfører vi blandt andet opgaver for forbundets kredse i form af fakturabetaling, bogføring og udarbejdelse af regnskaber. Desuden varetager vi økonomifunktionen for Copenhagen Fintech Lab og Finanssektorens Feriefond.

Dine primære arbejdsopgaver vil være

• Fakturering og opfølgning på debitorer
  • Betalinger, bogføring og afstemning af kreditorer, moms og bankkonti.
  • Kvartalsrapportering
  • Medvirke ved udarbejdelse af budgetter og regnskaber, budgetopfølgning mv.
  • Lønkørsler og indberetning af moms mv. til SKAT.

Faglige kvalifikationer og erfaringer

Du har en relevant uddannelse inden for regnskab og minimums 2-3 års erfaring fra lignende stilling. Du har stærke IT-kompetencer, og specifikt erfaring med Microsoft Excel og gerne BS 365 eller Navision. Har du erfaring med at arbejde i Zexpence, vil det være et ekstra plus.

Som medarbejder og kollega er du stabil, effektiv og struktureret, og du har en analytisk og systematisk tilgang til dine opgaver. Samtidig er du fagligt nysgerrig, udviklingsorienteret og trives med at arbejde i en intern servicefunktion.

Personlige egenskaber

Du er selvstændig, men også indstillet på at arbejde i et team med højt humør. Du er ansvarsbevidst og arbejder på en gang hurtigt og omhyggeligt med opgaverne. Du er udadvendt og trives med travlhed i en hverdag, hvor du er tæt på dine kolleger i åbent kontorområde.

Vi tilbyder

Vi tilbyder en spændende og udviklende stilling på fuld tid i et stærkt fagligt miljø, med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst. Vi lægger vægt på din fortsatte kompetenceudvikling og efteruddannelse.

Tiltrædelse 1. april 2020.

Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomikoordinator Christian H. Louby på 6155 3536 eller områdechef Nicolai Fischer-Bogason på 6120 9773.

Ansøgningsfrist torsdag den 6. februar 2020.
Indledende og uddybende samtaler: Henholdsvis den 21. og 24. februar 2020.

Ansøgning mærket "Økonomi-medarbejder" sendes til hrm@finansforbundet.dk att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Digital projektleder til Finansforbundet – Barselsvikariat

Den ene af vores digitale projektledere er på vej på barsel. Vil du, i hendes barselsvikariat, være med til at forme fremtidens digitale fagforening?

Finansforbundet er fagforeningen for alle finansansatte, og det er vores fremmeste mål at støtte vores medlemmer til at lykkes i deres arbejdsliv – i dag, men også i morgen. Udviklingen i finansverdenen går stærkt, derfor er vi i fuld gang med at skabe nye digitale medlemstilbud, samtidig med at vi udvikler vores organisation og processer til at kunne håndtere fremtidens krav.

Projekterne hertil er organiseret i et program, og vi ser ind i en velfyldt og udfordrende digital pipeline.

Vi tilbyder dig…

• Mulighed for at arbejde med nogle af vores vigtigste medlemstilbud og kanaler
  • Et barselsvikariat i minimum 10 måneder, hvor du får et selvstændigt ansvar og stor frihed inden for rammerne. Huset er under udvikling på mange afgørende områder, og du får mulighed for at sætte dit præg
  • En stor kontaktflade både indenfor og udenfor huset og dygtige kollegaer, der gerne sparrer med dig
  • Et job med mening, hvor det fremmeste formål ikke er ren profit.

Du bliver ansat i HR & Forretningsudvikling, der består af 10 kollegaer med ansvar for forretningsstrategi, digitalisering, analyser og personale. Det er også her vores digitale transformationsprogram er forankret, og yderligere en digital projektleder bliver din nærmeste kollega.

Ansvar og opgaver

Du får ansvar for at lede et antal digitale projekter fra start til slut. Det betyder, at du skal:

• Udarbejde projektgrundlag og beslutningsoplæg
  • Planlægge og lede projekter fra idé, over test til implementering
  • Briefe og styre eksterne leverandører - vi har indgået samarbejde med bureauet 1508
  • Kommunikere til og samarbejde med alle relevante interessenter
  • Forankre nye tiltag hos de ansvarlige forretningsområder
  • Løbende rapporterer status og evaluere projekterne
  • I nogle tilfælde screene og vælge systemer og leverandører.

Da vi er på en rejse hen imod en mere agil arbejdsmåde, forventer vi, at du som digital projektleder kan gå foran ift. at bruge vores nye projektmodel og fremme det mindset, der ligger i det.

Vi ønsker os, at du...

• Har minimum 2-3 års erfaring med digital projektledelse og har drevet større projekter med mange deltagere, stakeholdere og et betydeligt budget
  • Har solid digital erfaring (gerne suppleret med en relevant uddannelse), som giver dig viden inden for både UX og tech, men også informationsarkitektur, processer og kommunikation
  • Er vant til at være "brugernes advokat" over for udviklere og interne interesser
  • Er nysgerrig og hurtigt får indsigt i de fagligheder/ forretningsområder, som vores kommende projekter ofte "handler om" (fx markedsføring og kommunikation og digitale læringsformer)
  • Er en afslutter, der har overblikket og får projekterne i mål
  • Ikke er bange for selv at få "fingrene i skidtet"
  • Har analytiske værktøjer til at kunne kvalificere ideer og evaluere resultater
  • Er god til at skabe relationer og teamspirit og forstår at bevæge dig i en organisation med mange forskellige interne og eksterne interessenter.

Vi holder til i lyse, åbne kontorer med udsigt til Christianshavns Kanal, har fantastisk forplejning og mange sociale tilbud fra yoga, kajakker til en fyraftenstur, kunstforening og fredagsbar.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte digital projektleder Helle Kierkegaard på 2532 3980 eller områdechef Nicolai Fischer-Bogason på 3266 1465.

Ansøgningsfrist 5. februar 2020.
Indledende og uddybende samtaler: Henholdsvis den 19. og 24. februar 2020.

Ansøgning mærket "Digital projektleder" sendes til hrm@finansforbundet.dk att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

IT-udvikler til Finansforbundet

På vegne af Finansforbundet søger Randstad en IT-udvikler, som vil bidrage til Finansforbundets fortsatte digitale transformation. Finansforbundet har særligt fokus på den digitale transformation og skal levere digitale medlemstilbud, ligesom deres organisation, processer og systemer skal udvikles og digitaliseres. Finansforbundets IT-afdeling understøtter denne proces, og de søger i den forbindelse en dygtig IT-udvikler til at hjælpe med at føre det ud i livet. Du mestrer dine teknologier i samarbejde med andre udviklere, men tager også gerne del i den daglige drift.

Jobbet:
Finansforbundet udvikler pt. et servicelag, der skal håndtere dataudveksling mellem f.eks. hjemmeside og forretningssystemer. Servicelaget håndterer i dag trafik på internt netværk. Finansforbundet udvikler pt. et servicelag, der skal håndtere dataudveksling mellem f.eks. hjemmeside og forretningssystemer. Servicelaget håndterer i dag trafik på internt netværk. Finansforbundet har valgt at bruge Azure API Management, som du vil komme til at arbejde med. Du får ansvaret for den endelige implementering i samarbejde med kollegaer, der har udviklet den nuværende model og håndterer kontakten til back-end systemer.

Hovedelementerne i jobbet er følgende:

• Design af servicesystem med metoder, der kan kaldes over internet
  • Implementering og vedligehold af system i samarbejde med øvrige udviklere
  • Deltagelse i udvikling af back-end metoder
  • Deltagelse i daglig drift, herunder en ugentlig HelpDesk-dag

Faglige kvalifikationer og erfaringer:
Du har en IT-faglig udviklingsuddannelse og kan enten være nyuddannet eller have 2-3 års erfaring fra en lignende stilling. Du har erfaring med – eller måske lavet hovedopgave i – nogle af følgende teknologier og værktøjer: C#, ASP.NET, JSON, WCF, REST, Web API, SOAP, Visual Studio, Azure DevOps som versionsstyring etc. Endvidere må du gerne have kendskab til Microsoft System Center Orchestrator.

Personlige kvalifikationer:
Det forventes, at du arbejder resultatorienteret, effektivt, analytisk og struktureret, og at du er fokuseret på at afslutte op­gaver – hvilket naturligvis også omfatter den nødvendige dokumentation. Du er proaktiv og har et naturligt servicegen, som matcher IT som er en servicefunktion i Finansforbundet.

Benefits:
Du tilbydes en spændende og udviklende stilling i et stærkt fagligt miljø med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst. Derudover lægger Finansforbundet vægt på din fortsatte kompetenceudvikling og efteruddannelse, så du kompetencemæssigt er opdateret.

IT i Finansforbundet:
Finansforbundet er inden for de sidste år gået i skyen. De har danskhostede servere, men anvender også Azure. Der arbejdes generelt med Microsoft-produkter, herunder Office 365 og Dynamics 365 CRM, hvor deres medlemssystem er på vej over på Dynamics 365 BC. Finansforbundet har en forventning om at udskifte deres hjemmeside over det næste halve år - IT's opgave i den forbindelse vil primært være udvikling af servicelag mellem medlemssystem og hjemmeside.

Finansforbundets IT-afdeling er kendetegnet ved at favne bredt fra drift til udvikling og projekter som f.eks. opgradering af deres medlems- og økonomisystem, og samtidig sikrer de den daglige support af sekretariatet med ca. 140 medarbejdere.

Om Finansforbundet:
I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.  Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 55.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Ansøgning og kontakt:
Randstad varetager denne rekrutteringsproces på vegne af Finansforbundet. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Katherine Fugelseth på tlf. 61 95 92 52. Alle henvendelser behandles fortroligt, og vi kalder løbende ind til samtale.

Er du på udkig efter job i finanssektoren?

Så kig på Finansjob.dk, som altid er opdateret med aktuelle ledige jobs.

Gå til Finansjob.dk

Vil du videre med din karriere?

Har du lyst til at udvikle din karriere? Tag en karrieretest eller book en karrieresamtale.

Gå til WorklifeInvestment.dk