Søg job i Finansforbundet

Se ledige stillinger i Finansforbundet.

​​​​​Du er altid meget velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til HR i Finansforbundet på hrm@finansforbundet.dk.

Stud.jur. med interesse for arbejds- og ansættelsesret

Brænder du for arbejds- og ansættelsesretten, og vil du gerne have praktisk erfaring med direkte juridisk rådgivning?

Så skal du søge en stilling som stud.jur hos os!

Vi søger løbende dygtige og kompetente stud.jur.'er til vores medlemsrådgivning i afdelingen Jura & Forhandling, hvor du vil blive ansat i et område med jurister og advokater, som beskæftiger sig med medlemsrådgivning, bl.a. individuel rådgivning om overenskomst og ansættelsesret.

Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt og planlægges fleksibelt under hensyntagen til dit studie.

Arbejdsopgaverne
Som stud.jur. arbejder man med

• direkte juridisk rådgivning til medlemmer og tillidsvalgte inden for personalejura, arbejdsret og overenskomster, mundtligt såvel som skriftligt
  • anvendelse af arbejdsrettens regler og overenskomstbestemmelser
  • søgning i arbejdsretlig litteratur, regler og praksis i forbindelse med retssager
  • egen sagsportefølje
  • derudover vil der forekomme forefaldende juridisk sagsbehandling, gennemgang af kontrakter, samt diverse ad hoc-opgaver

Dine kvalifikationer

Vi forventer, at du er positiv og udadvendt og har en åben tilgang til arbejdsopgaverne, ligesom du er serviceorienteret og hjælpsom.
Derudover har du:

• påbegyndt kandidatuddannelsen i jura og har mindst 1 år tilbage på dit studie
  • bestået kursusfaget "Arbejdsret"
  • bestået eller følger kursusfaget "Ansættelsesret"
  • evnen til at arbejde selvstændigt og struktureret
  • gode danske mundtlige og skriftlige formuleringsevner

Lidt om dit ansættelsessted
Du ansættes i Finansforbundet på Applebys Plads 5, København K.

Vi tilbyder et spændende studiejob, hvor der er højt til loftet, og hvor du vil få et stort personligt ansvar og forskelligartede opgaver i et fagligt dynamisk miljø på en fleksibel arbejdsplads med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte advokat Bente Kjær Koch på 6120 5944.

Ansøgningsfrist og jobstart
Ansættelse sker løbende i forlængelse af behov og match med de rigtige medarbejdere.

Ansøgning mærket "Stud.jur." sendes til hrm@finansforbundet.dk,  att. HR-konsulent, Annette Holck.

I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.  Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 55.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Løsarbejdere til Finansforbundets kantine

Finansforbundet har et stort mødecenter med kursusaktivitet for vores medlemmer. Vi søger 2 nye løsarbejdere som kan arbejde 30–40 timer om måneden indenfor tidsrummet fra kl. 15.00 til kl. 21.30.

Mødeaktiviteten ligger typisk mandag til torsdag, enkelte fredage kan forekomme.

Jobbet:

Din indgang til jobbet kan være flere, måske er du ung og venter på at komme ind på dit drømmestudie, eller måske er du en frisk senior, som endnu ikke vil slippe arbejdsmarkedet helt.

Uanset hvilken baggrund du kommer med, vil arbejdsopgaverne være de samme:

• "Goddag og farvel" til vores kursister – Du skal modtage vores medlemmer og anvise vej til det arrangement de skal til, og sørge for at tage afsked med dem, når arrangementet er slut
  • Mødeservicering –
    • Du skal brygge kaffe, anrette buffet med kage, smurte sandwich, chips og andre drikkevarer samt afrydde mødelokaler og buffetområde efter endt brug
  • Du skal sørge for opvask og tømme skrald, som det sidste inden du "lukker og slukker".

Der vil kunne forekomme andre forefaldne opgaver, f.eks. i vores kantinekøkken.

Kvalifikationer og erfaring:

Som person er du moden og ansvarlig, uanset hvilke alder du har. Du er vant til at arbejde selvstændigt og behersker dansk ubesværet i skrift og tale. Hvis du desuden behersker engelsk, vil det være en fordel. Derudover er du:

• fleksibel, pligtopfyldende og serviceminded
  • mobil og energisk
  • positiv, smilende og udadvendt.

Vi tilbyder:

• En stilling som timelønnet løsarbejder med en månedlig arbejdstid på 30-40 timer
  • Fleksible arbejdsplaner med mulighed for tilkaldevagter
  • Et job med ansvar og stor selvstændighed.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte områdechef Anja Schmuhl på 3266 1350.

Ansøgningsfrist: 15. november 2019. Tiltrædelse januar 2020.

Skriftlig ansøgning med beskrivelse af erfaringer fra lignende stilling, mærket "Løsarbejder - kantinen", sendes på mail til hrm@finansforbundet.dk, att. HR-konsulent Annette Holck.
Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Juridisk konsulent til Finansforbundet i Nordea

Vi søger en dygtig jurist, som er stærk i ansættelsesret, til ansættelse i Finansforbundet i Nordea. Du skal i samarbejde med to kollegaer behandle medlemssager vedrørende løn- og ansættelsesforhold samt understøtte vores politisk valgte bestyrelse ved forhandlinger og lignende.

Arbejdsopgaver og jobindhold

• Rådgivning og vejledning af tillidsmænd i forbindelse med behandling af medlemssager
  • Behandling af medlemssager vedrørende løn-og ansættelsesforhold
  • Telefonisk-og email rådgivning af medlemmer
  • Sparring og rådgivning af kolleger i sekretariatet og i bestyrelsen
  • Bidrage med kravindsamling, formulering samt korrekturlæsning af endelig virksomhedsoverenskomst
  • Rådgivning vedrørende EU-direktiver.

Faglige kvalifikationer
Vi forventer, at du har:

• gennemført uddannelse som cand. Jur.
  • solid erfaring i arbejds-og ansættelsesret samt sagsbehandling vedrørende løn-og ansættelsesforhold
  • god skriftlig og mundtlig formuleringsevne på dansk såvel som på engelsk.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk organisation og kendskab til den finansielle sektor.

Personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har:

• en positiv, udadvendt og åben tilgang
  • evnen til at arbejde selvstændigt og struktureret, at planlægge, gennemføre og følge op på diverse opgaver og aktiviteter.

Vi tilbyder

Et interessant og varieret job i et udviklende fagligt miljø med attraktive løn- og ansættelsesforhold efter intern overenskomst. Som jurist bliver du ansat af det centrale Finansforbund, hvor du indgår i området Jura og Forhandling. Her deltager du på lige fod med øvrige ansatte i centrale møder, ligesom du indgår i god dialog med de ansatte jurister i Finansforbundets sekretariat i København.

Arbejdssted: Finansforbundet i Nordea, Hvidovrevej 59A, 2650 Hvidovre (få min. fra Hvidovre St.).

Ansøgningsfrist: Onsdag den 13. november 2019
Der holdes indledende såvel som uddybende samtale i henholdsvis uge 47 og 48. Ansættelse pr. 1. januar 2020.

Ansøgning mærket "Juridisk konsulent - Hvidovre" sendes til hrm@finansforbundet.dk, att. HR-Konsulent Annette Holck.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte områdechef i Finansforbundet Lars Dahl Gulmann på telefon 6120 8758 eller sekretariatschef i Finansforbundet i Nordea Christine Asmussen på 2625 2300.

IT-udvikler til Finansforbundet

Finansforbundet har særligt fokus på den digitale transformation. Vi skal levere digitale medlemstilbud, ligesom vores organisation, processer og systemer skal udvikles og digitaliseres. Vores IT-afdeling understøtter denne proces, og vi søger i den forbindelse en dygtig it-udvikler til at hjælpe os med at føre det ud i livet. En udvikler der både kan mestre sine teknologier i samarbejde med andre udviklere, men også tage del i den daglige drift.

IT i Finansforbundet
Finansforbundet er inden for de sidste år gået i skyen. Vi har danskhostede servere, men anvender også Azure. Vi arbejder generelt med Microsoft-produkter, herunder Office 365 og Dynamics 365 CRM - vores medlemssystem er på vej over på Dynamics 365 BC. Vi har en forventning om at udskifte vores hjemmeside over det næste halve år - IT's opgave i den forbindelse vil primært være udvikling af servicelag mellem medlemssystem og hjemmeside.

Vores it-afdeling er kendetegnet ved at favne bredt fra drift til udvikling og projekter som f.eks. opgradering af vores medlems- og økonomisystem, og samtidig sikrer de den daglige support af vores sekretariat med ca. 140 medarbejdere.

Jobbet
Vi udvikler pt. et servicelag, der skal håndtere dataudveksling mellem f.eks. hjemmeside og forretningssystemer. Servicelaget håndterer i dag trafik på internt netværk. Du får ansvaret for at designe en fremtidig model, der også kan håndtere trafik over internettet med de sikkerhedsrutiner, det måtte fordre. Du kommer til at implementere modellen i samarbejde med kollegaer, der har udviklet den nuværende model og håndterer kontakten til back-end systemer.

Hovedelementerne i jobbet er følgende:

• Design af servicesystem med metoder, der kan kaldes over internet
  • Implementering og vedligehold af system i samarbejde med øvrige udviklere
  • Deltage i udvikling af back-end metoder
  • Deltage i daglig drift, herunder en ugentlig HelpDesk-dag.

Faglige kvalifikationer og erfaringer:
Vi forventer, at du har en it-faglig udviklings-uddannelse, enten som nyuddannet eller med 2-3 års erfaring fra lignende stilling. Du har erfaring med – eller måske lavet hovedopgave i – nogle af følgende teknologier og værktøjer: C#, ASP.NET, JSON, WCF, REST, Web API, SOAP, Visual Studio, Azure DevOps som versionsstyring, etc.

Personlige kvalifikationer:
Vi forventer, at du arbejder resultatorienteret, effektivt, analytisk og struktureret, og at du er fokuseret på at afslutte op­gaver – hvilket naturligvis også omfatter den nødvendige dokumentation. Du har et naturligt servicegen, som matcher IT, som er en servicefunktion i Finansforbundet.

Vi tilbyder:
En spændende og udviklende stilling i et stærkt fagligt miljø, med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst. Derudover lægger vi vægt på din fortsatte kompetenceudvikling og efteruddannelse så du kompetencemæssigt er opdateret.

Vil du vide mere, kan du kontakte IT-koordinator Kim Ganderup Hansen på 5378 4814 eller forretningsudviklingschef Nicolai Fischer-Bogason på 6120 9773.

Ansøgningsfrist onsdag den 18. september 2019.

Der gennemføres samtaler den 23. og 25. september 2019. Ansættelse 1. november 2019.

Ansøgning og CV, mærket "IT-udvikler", sendes til hrm@finansforbundet.dk, att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Er du på udkig efter job i finanssektoren?

Så kig på Finansjob.dk, som altid er opdateret med aktuelle ledige jobs.

Gå til Finansjob.dk

Vil du videre med din karriere?

Har du lyst til at udvikle din karriere? Tag en karrieretest eller book en karrieresamtale.

Gå til WorklifeInvestment.dk